Tuesday 13 August 2019

داروی مونته لوکاست –عوارض، فواید، نحوه مصرف و سایر نکات مهم

داروي مونته لوکاست که معمولا به صورت قرص تجويز مي شود براي درمان حساسيت هاي مختلف است. در اين مطلب با کمک چندين موسسه معتبر پزشکي دنيا، عوارض جانبي، موارد استفاده و نحوه و ميزان صحيح مصرف را به شما ياد مي دهيم.
دارÙ?Û? Ù?Ù?Ù?تÙ? Ù?Ù?کاست

نکات مهم درباره مونته لوکاست

  1. قرص خوراکي مونته لوکاست هم به عنوان داروي عمومي و هم داروي با نام تجاري در دسترس است. نام تجاري: سينگولار.
  2. مونته لوکاست به صورت قرصي که مي توان آن را کامل بلعيد يا به صورت قرص جويدني وجود دارد. هم چنين به شکل دانه هايي که قابل حل در غذاهاي آبکي يا نرم هستند، در دسترس است.
  3. قرص هاي خوراکي مونته لوکاست براي جلوگيري و درمان علائم آسم و حساسيت هاي فصلي يا سالانه و هم چنين براي جلوگيري از التهاب نايژه ها در اثر ورزش کردن استفاده مي شوند.

هشدارهاي مهم

  • هشدار استفاده ي درست: اگر حمله ي ناگهاني يا شديد آسم داريد، نبايد از اين دارو استفاده کنيد. اين وضعيت اورژانسي، يک حمله ي آسم شديد است که به درمان با اسپري تنفسي پاسخ نمي دهد. هم چنين اين دارو نبايد به جاي کورتيکواستروئيدهاي خوراکي يا تنفسي براي آسم ملايم پايدار با علائم روزانه استفاده شود. مي توان اين دارو را در ترکيب با کورتيکواستروئيدها استفاده کرد.
  • هشدار مشکلات رواني: اين دارو ممکن است خطر مشکلات رواني را افزايش دهد. علائم شامل آشفتگي، رفتار پرخاشگرانه، خصومت، نگراني، افسردگي يا گيجي هستند. هم چنين مي توانند شامل روياهاي واضح، توهم، مشکل خوابيدن، زود رنجي، يا افکار متمايل به خودکشي يا عمل به خودکشي باشند. اگر خودتان يا فرزندتان از اين دارو استفاده مي کنيد، حواستان به اين علائم باشد و اگر ظاهر شدند فورا با پزشکتان تماس بگيريد.
  • هشدار مشکلات سيستم ايمني: اين دارو ممکن است خطر مشکلات خاص سيستم ايمني را افزايش دهد که شامل علائم اسينوفيلي سيستميک با واسکوليت و سندرم چرگ اشتراوس است. در اثر اين سندرم، تعداد گلبول هاي سفيد خون در بدن افزايش مي يابد و اين باعث بي حسي در دست ها يا پاها، يا علائم شبيه آنفولانزا مثل تب، درد عضلات يا عرق سرد مي شود.

مونته لوکاست چيست؟

مونته لوکاست يک داروي تجويزي است که به صورت قرصي که مي توان آن را کامل بلعيد يا به صورت قرص جويدني وجود دارد. هم چنين به شکل دانه هايي که قابل حل در غذاهاي آبکي يا نرم هستند، در دسترس است.
قرص خوراکي مونته لوکاست به عنوان يک دارو با نام تجاري سينگولار و هم چنين به صورت يک داروي عمومي در دسترس است. داروهاي عمومي معمولا قيمت کمتري دارند. در بعضي موارد، يک داروي عمومي ممکن است در همهي قدرتها يا شکلها مانند يک دارو با نام تجاري وجود نداشته باشد.
اين دارو ممکن است به عنوان بخشي از يک درمان ترکيبي استفاده شود؛ به اين معني که لازم است با ساير داروها مصرف شود.
...
اطلاعات بيشتر را با کليک بر روي لينک اصلي زير بخوانيد:

No comments:

Post a Comment