Wednesday 14 August 2019

داروی هیوسین – کاربرد، عوارض، نحوه استفاده و سایر نکات مهم (تحقیقات جدید)

اين مطلب نتيجه چندين روز گشت و گذار در مجلات معتبر پزشکي دنيا و نتيجه تحقيقات جديد آنها راجب داروي هيوسين مي باشد. در اين مقاله با فوايد، عوارض جانبي، طرز استفاده اصولي و نکات مهم ديگر اين دارو آشنا مي شويد.

نکات مهم

هيوسين متعلق به گروهي از داروهاي ضد اسپاسم مي باشد که براي از بين بردن اسپاسم عضلات صاف در معده، روده، مثانه و مجاري ادرار استفاده مي شود. هيوسين با آرام کردن ماهيچه هاي صاف در معده، روده، مثانه و مجاري ادرار، اسپاسم را کاهش مي دهد. فرم تزريقي براي از بين بردن اين نوع اسپاسم عضلات، مشابه است که ممکن است در طي مراحل تشخيصي رخ دهد.
اين دارو ممکن است تحت چند نام تجاري و يا در چندين فرم مختلف موجود باشد. هر نام تجاري خاص اين دارو ممکن است در تمام فرم ها در دسترس نباشد و يا براي تمام شرايط مورد بحث در اينجا مورد تاييد قرار نگيرد.
پزشک ممکن است اين دارو را براي شرايطي غير از موارد ذکر شده در اين مقالات تجويز کرده باشد. اگر با پزشک صحبت نکرده ايد يا مطمئن نيستيد که چرا از اين دارو استفاده مي کنيد، حتما اينکار را انجام دهيد. استفاده از اين دارو را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنيد.
اين دارو را به هيچ کس ديگري حتي اگر علائم مشابهي با شما دارد، ندهيد. اگر پزشک آن را تجويز نکرده باشد، ممکن است براي افرادي که از اين دارو استفاده مي کنند، مضر باشد.

چه فرمي از اين دارو وارد بدن مي شود؟

هر 1 ميلي ليتر حاوي 20 ميلي گرم هيوسين بوتيل بورومايد است. اجزاء غير دارويي: کلريد سديم، اسيد هيدروکلريک و يا هيدروکسيد سديم براي تنظيم pH و آب براي تزريق.

چگونه بايد از اين دارو استفاده کنم؟

مقدار معمول قرص‌هاي هيوسين روزانه 1 تا 2 قرص 10ميلي‌گرمي در هر روز است. اگر نياز داريد که اين دارو را به طور منظم مصرف کنيد، مقدار معمولي 1 قرص، 3 تا 5 بار در روز است. حداکثر مقدار مصرف روزانه 6 قرص است.
براي تزريق، دوز معمول 10 تا 20 ميلي‌گرم از طريق تزريق ماهيچه اي، وريدي يا زير پوستي است. حداکثر دوز روزانه 100 ميلي‌گرم است.
بسياري از عوامل از قبيل وزن بدن، ديگر شرايط پزشکي و ديگر داروها مي‌توانند بر مقدار دارويي که فرد نياز دارد تاثير بگذارند. اگر پزشک مقدار متفاوتي از موارد فهرست ‌شده در اينجا را توصيه کرده‌ است، نحوه استفاده از دارو را بدون مشورت با او تغيير ندهيد.
قرص ها را با يک ليوان آب بخوريد. از خرد و يا نصف کردن قرص ها اجتناب کنيد.
مهم است دقيقا همان طور که توسط پزشک تجويز شده، از اين دارو استفاده کنيد. اگر يک نوبت را فراموش کرديد، از مقدار خورده نشده صرف‌نظر کرده و با برنامه منظم دارو را ادامه دهيد. اگر دو نوبت دارو را فراموش کرديد و نمي دانيد بعد از فراموشي چه کاري بايد انجام دهيد، با پزشک يا داروساز تماس بگيريد.
اين دارو را در دماي اتاق و دور از نور و رطوبت قرار دهيد و آن را از دسترس کودکان دور نگه داريد.
داروها را در فاضلاب نريزيد. به طور مثال در دستشويي، سينک و يا در زباله خانگي. از داروساز بپرسيد که چگونه داروهايي که ديگر مورد نياز نيست و يا منقضي شده اند را معدوم کنيد.
...
ادامه مطلب را در لينک اصلي زير بخوانيد:

No comments:

Post a Comment