Wednesday 14 August 2019

قرص کارودیلول –عوارض، کاربرد، نحوه استفاده و سایر نکات مهم

اين مطلب نتيجه جديدترين تحقيقات مجلات معتبر پزشکي در سرتاسر دنياست که ما آن را طي چندين روز جمع آوري کرده ايم. دقت کنيد در تحقيقات جديد برخي عوارض، فوايد و نحوه استفاده از قرص خوراکي کاروديلول تغيير يافته و مطالب قديمي که در برخي وبسايت هاي فارسي مي بينيد رد شده اند!

نکات مهم درباره کاروديلول

  1. قرص خوراکي کاروديلول به عنوان يک داروي عمومي و يک داروي با نام تجاري در دسترس است. نام تجاري: کورگ.
  2. کاروديلول همچنين به صورت يک کپسول خوراکي با رهاسازي طولاني وجود دارد.
  3. کاروديلول يک داروي بتا بلاکر است و براي درمان فشار خون بالا، نارسايي قلب و مشکلات قلبي بعد از حمله ي قلبي استفاده ميشود.

هشدارهاي مهم

  • هشدار قطع ناگهاني دارو: مصرف اين دارو را بدون صحبت کردن با پزشکتان قطع نکنيد. قطع ناگهاني اين دارو ميتواند باعث ايجاد تغييراتي در ضربان قلب، بدتر شدن درد سينه يا حمله قلبي شود. براي قطع اين دارو، پزشکتان مقدار مصرف دارو را طي 2-1 هفته به آرامي کم ميکند تا از اين عوارض جلوگيري شود. اگر درد سينه يا مشکلات قلبيتان بعد از قطع اين دارو بدتر شد، پزشکتان ممکن است دوباره براي مدت کوتاهي آن را برايتان تجويز کند.
  • هشدار کاهش ضربان قلب: کاروديلول ميتواند ضربان قلبتان را کاهش دهد. اگر ضربان قلبتان به کمتر از 55 تپش در دقيقه افت کرد، پزشک ممکن است مقدار اين دارو را کاهش دهد.
  • هشدار افت فشار خون: کاروديلول ميتواند به شکل خطرناکي باعث افت فشار خون و از دست دادن هوشياري شود. اين خطر بعد از اولين مصرف خيلي زياد است و در طول درمان افزايش مييابد. براي کاهش اين خطر، کاروديلول را با غذا ميل کنيد. پزشکتان ممکن است ابتدا درمان را با مقدار کم شروع کند و سپس آن را به آرامي زياد کند.
  • هشدار ديابت: کاروديلول ميتواند باعث پايين آمدن قند خون (هيپوگليسمي) و تاخير در بازگشت سطح قند خون به مقدار نرمال شود. هم چنين ممکن است نشانههاي پايين بودن قند خون را پنهان کند. اگر ديابت داريد، به ويژه اگر از انسولين يا داروهاي ديگري که قند خون را پايين ميآورند استفاده ميکنيد، اين دارو را با احتياط مصرف کنيد.

کاروديلول چيست؟

Carvedilol
قرص خوراکي کاروديلول يک داروي تجويزي است که با نام تجاري کورگ و هم چنين به صورت يک داروي عمومي در دسترس است. داروهاي عمومي معمولا قيمت کمتري دارند. در بعضي موارد، يک داروي عمومي ممکن است در همهي قدرتها يا شکلها مانند يک دارو با نام تجاري وجود نداشته باشد. کاروديلول هم چنين به صورت يک کپسول خوراکي با رهاسازي طولاني وجود دارد.

چرا استفاده ميشود؟

قرص خوراکي کاروديلول براي درمان فشار خون بالا استفاده ميشود. همچنين اگر حمله ي قلبي يا نارسايي قلبي داشته باشيد، ميتواند عملکرد قلبتان را بهبود بخشد. اين دارو براي درمان مشکلات زير مناسب است:
  • نارسايي قلبي
  • اختلال در بطن چپ (يک مشکل عملکردي قلب) بعد از حمله ي قلبي
  • فشار خون بالا
...
توضيحات بيشتر را در لينک اصلي زير بخوانيد:

No comments:

Post a Comment